Dynamická výměna oleje v automatické převodovce
Nejčastější příčinou poruchy automatické převodovky je opotřebovaný olej. Olej by se měl měnit každých 30,000/ 60,000 najetých kilometrů.
Jakýkoliv olej ztrácí časem a používáním své vlastnosti, stává se opotřebovaným a nevhodným pro další používání. Když nastane opotřebení oleje, je třeba ho vyměnit, protože už neslouží tak jak by měl. Olej v motoru je měněný v pravidelných intervalech a uživatelé motorových vozidel se nad tímto faktem vůbec nepozastavují. Na rozdíl od toho, výměna oleje v automatické převodovce stále vyvolává značné diskuse a polemiky. Nicméně při bližším pohledu na konstrukci automatické převodovky vidíme, že je nesrovnatelně více citlivější na kvalitu a čistotu oleje než motor. Olej v automatické převodovce hraje důležitou roli na její funkčnost.
Olej v automatické převodovce slouží k mazání, chlazení, hydroměnič ho využívá pro přenos celkového točivého momentu a výkonu motoru (hrubá síla), v hydrorozvaděči je využíván k ovládání řazení rychlostních stupňů (jemná mechanika) a stlačování spojkových skupin.
Až 80% poruch automatických převodovek, je zapříčiněno opotřebovaným olejem, který nemá požadované vlastnosti.
Klostermannova č.poz.311/2,
337 01, Rokycany – Plzeňské Předměstí
tel. 371 723 070
mail. servis@acs-rokycany.cz
Provozovatelem webu je Autocentrum Svejkovský se sídlem Plzeňská 823 ,337 01 Rokycany, Česká republika, IČ: 66336716.